Бизнесът и медиите въвеждат общи правила за реклама

Етичният кодекс трябва да бъде приет до края на годината

Рекламата не трябва да съдържа твърдения, които нарушават добрите нрави или да могат да се определят като вулгарни или отблъскващи. Това е едно от правилата, които съвсем скоро ще бъдат въведени при създаването на всяка търговска комуникация в България. То е записано в проекта на етичен кодекс, който се обсъжда сред рекламните агенции, рекламодателите и медиите и трябва да бъде приет до края на 2009 г. Кодексът е създаден от независимия Национален съвет за саморегулация. Правилата в етичния кодекс ще бъдат задължителни за всички, които са го подписали. "Те ще бъдат признати от всички - и от Асоциацията на рекламните агенции (АРА), и от Асоциацията на рекламодателите, и от Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори", заяви Ели Герганова, която е председател на съвета.

Според новите правила производителите вече няма да могат да злоупотребяват с думите "ново" и "безплатно" при представянето на продуктите си. Идеята на етичния кодекс за рекламата е да наложи добрите практики в тяхното създаване и да повиши доверието в бизнеса и лоялната конкуренция. Целта е чрез кодекса да се избегнат съдебни дела и санкции от институции като Комисията за защита на конкуренцията и Съвета за електронни медии например.

Според правилата рекламите не бива да дискриминират отделни групи от хора, нито да показват прекалена еротика. Освен това ще бъде забранено да се използват неоправдано името или логото на запазената марка на друга фирма, компания или институция. Правилата въвеждат и ограничения за предпазване на децата от заблуди.

"Не смятам, че след приемането на кодекса видът и съдържанието на рекламите в България рязко ще се сменят. Не е изключено отново да се появят казуси, които подлежат на глоби", коментира София Пенева - зам.-председател на АРА и изпълнителен директор на рекламна агенция "Графити Би Би Ди О". Според нея общите правила ще мотивират коректните компании и ще дадат механизъм за предотвратяване на лошите практики.

"Очевидно е, че саморегулацията е най-ефективният начин за спазване принципите на лоялна конкуренция", заяви програмният директор на "Дарик" Константин Вълков. Според него също не бива да се търси автоматично решение на проблемите в дадена индустрия. "За съжаление все още е вярно, че понякога пазарните цели, подадени от възлагателите на изготвянето на дадена реклама, и търсенето на пазарна ефективност водят до нарушаване на принципите на саморегулация. Ако това не се промени, вероятно е определени групи от обществото да продължат да смятат, че рекламата е мръсна дума", коментира Вълков.

Автор: Албена Борисова
в-к Дневник

 
Публикувана 11 Август 2009 г. 12:08:13
 



Новини

15 Август 2017
Mеждународно изложение „Marketplace Austria Food 2017"
още...
10 Август 2017
„Развитие на социалното предприемачество” - отново обявена процедура за подбор на проекти
още...
07 Август 2017
Осигуровки на работещи в чужбина
още...
02 Август 2017
Здравни осигуровки на студенти в чужбина
още...
24 Юли 2017
РТИК съдейства в изпълнението на проект Heritage for RO-BG Economy
още...

Още новини