10 правила за оцеляване на HR мениджъра

Ако се разкъсвате от едно обаждане към друго, от една среща към друга, от CV към CV – спрете за малко. Не отговаряйте на обаждания и електронната поща в този момент. Прекарайте един час далеч от всичко това и се отдайте на планирането на вашите действия за една седмица напред. Това е правило Номер 1 за HR мениджъра, който отговаря за подбора – да планира. Затова опишете всичките си проекти в този план и срещу всеки един от тях отбележете статуса им.

1. Планирайте
Може да се възползвате от системата на Стивън Кови за четирите категории – сложете всеки проект в една от тези категории.
- Важни и спешни, или това са нещата, които вие трябва да свършите незабавно.
- Важни, не спешни, или това са задачите, които са важни, но същевременно могат да изчакат.
- Неважни, спешни – това, което вие трябва да престанете да правите: да отговаряте на всяко телефонно обаждане, да четете всяко електронно съобщение, да разговаряте с неквалифициран персонал.
- Неважни и неспешни – всевъзможни безсмислени занимания, които нямат никаква ценност и само ви крадат от времето.

2. Подреждайте по приоритети
Организирайте плана си за работа на седмична база, като съставите списък с неща, които трябва да свършите за всеки един ден от седмицата и ги подредите по приоритет. Отново може да използвате метода на Кови, за да сложите най-отпред най-горещите задачи и незабавно да започнете да ги изпълнявате.

3. Подгответе критериите на производителността
Описвайте работата, а не човека. Концентрирайте вашето внимание върху това какво ново научава един човек, с какво ще се занимава и какъв ще стане. Ако описвате една длъжност и споменавате само изискванията към кандидата, а не най-важните задачи, вие напразно си хабите време, търсейки хората, които не ви трябват. След като съставите списъка с примерните показатели на резултативността, съгласувайте го с всеки член на екипа, като ги помолите да подредят тези точки по приоритет. По този начин вие ще успеете да намалите броя на кандидатите за интервю, да увеличите точността на интервюто и да постигнете съгласие относно критериите за подбор/оценяване на кандидатите, преди да започнете да избирате кандидата.

4. Не бъдете пасивни
Вие трябва да действате, за да постигнете положителен резултат. Не приемайте отговора „Не”. Научете се обаче да казвате „Не”тогава, когато от вас искат невъзможни неща.

5. Убеждавайте
Привличането на най-добрите кандидати изисква от вас умение да убеждавате хората да направят това, което те първоначално дори не са искали да правят. Основната задача, когато се обаждате на някого, е да установите основната причина, поради която събеседникът не би искал да направи следващата стъпка. Затова отсега нататък винаги питайте хората дали биха се съгласили да направят следващата стъпка, ако вие ще проучите това, което те биха искали да научат.

6. Направете предварителен подбор
Въобще не разговаряйте с тези, които за нищо не стават. Студените обаждания са най-разточителното нещо. Тайната за получаване на предварително подбрани кандидати е да питате всекиго, на когото се обаждате, за имената на тези, с които те са работили преди. Така че когато каните тези хора на интервю, вие вече ще знаете каква ценност mредставляват.

7. Телефонът е най-добрият ви приятел
Вие трябва да умеете да се обаждате на тези, които познавате, и на тези, които не познавате, и да получавате ценни препоръки по всяка задача двайсет и четири часа, седем дни в седмицата. След това трябва да се обадите на тези хора, за които сте чули добри неща, и да ги превърнете в брилянтни кандидати.

8. На проучване като на война
Рекрутингът прилича повече на лов, отколкото на фермерство. Помолете всеки сътрудник, който се занимава с наемането на персонала, да назове най-добрите хора, с които е работил преди в други компании. След това се обадате на тези хора и ги помолете да посочат трима най-добри от тези, които те познават. Правете така всеки ден.

9. Бъдете в крак с времето
Внедрявайте иновации и за една седмица опитвайте колкото се може повече нови неща. Ако правите всичко по-старому, не можете да очаквате добри резултати. Ако някоя методология спира да носи приходи, оставете я. Проявявайте творческа инициатива.

10. Не се отчайвайте
Ако нито една от горепосочените точки не помага и смятате, че няма решение на проблема, грешите. Това, което никога не трябва да правите е да се отчайвайте. Не забравяйте: изход винаги има!

Автор: Андрей Литвинов
Креативен мениджър за България, HR Cafe

 
Публикувана 2 Юли 2010 г. 9:07:24
 



Новини

21 Юни 2017
Покана за участие при преференциални условия в Международното изложение за хранителни продукти и напитки „Annapoorna World of Food India"
още...
21 Юни 2017
НСИ: Разходите на работодателите за труд нарастват с 10%
още...
21 Юни 2017
България е на предпоследно място в Европейски сравнителен анализ на иновациите за 2017 г
още...
21 Юни 2017
Безплатни обучения за онлайн търговия организира ИАНМСП из страната
още...
20 Юни 2017
Патентно ведомство ще извършва 19 административни услуги безплатно
още...

Още новини