74% от мениджърите извличат полза от сутрешното кафе

Ефективността има силна връзка с добрите взаимоотношения в офиcа, показва проучване на НР

Присъствието на цветя и зеленина на работното място е водещо за продуктивността в малките и средни предприятия. Това сочат резултатите от проучване, публикувано от групата „Решения за печат” на НР, което е проведено в региона на Европа, Африка и Близкия изток. Изследването е направено сред представители на малки и средни предприятия в 11 страни.
Според него растенията в офиса увеличават персоналната продуктивност при 55% от анкетираните. За сравнение местоположението на офиса и наличието на магазини и ресторанти в близост до него влияят съответно на 38% и 34% от служителите.

Резултатите показват още, че мениджърите са тези, които най-често създават възвръщане на инвестициите (ROI) от традиционните дейности, на които по принцип се гледа като загуба на време. 74% от анкетираните мениджъри извличат полза от сутрешното кафе и 66% от обяда с колеги, сравнено с 64% и съответно 40% от персонала без ръководни функции при извършване на същите дейности.

Проучването показва и силна връзка между осъществяването на добри взаимоотношения с колегите и ефективността. Като цяло участниците в изследването са посочили, че обяда с колеги е три пъти по-продуктивен (60%) от обяд без тях (20%). Подобни резултати се наблюдават и по отношение на излизането с или без колеги след работа. Една вечер навън с колеги е с 57% по-вероятно да генерира стойност за компанията, отколкото самостоятелно излизане.

Д-р Майкъл Башур, професор по Индустриална и организационна психология, описва тези открития като отражение на последните течения в академичното знание в тази област. „Мениджърите и служителите извличат ползи от „бездействието” в офиса, което рядко се свързва с възвращаемостта на инвестициите”, коментира Башур. „Взимането на почивка позволява на служителите да се откъснат за момент от своята работа, което намалява умората, действа срещу натрупването на стрес и в крайна сметка води до по-голяма ефективност и продуктивност на работното място”, обяснява той.

Луис Касадо, Маркетинг директор „Предприятия”, „Решения за печат” (IPG) в HP, определя резултатите като интересни за предприятията, които искат да извлекат стойност от собствената си организация. По думите му то има за цел да идентифицира, измери и използва скритите ползи в работния процес.

Седмичен Бюлетин - Human Capital/ юли 2010

 
Публикувана 23 Юли 2010 г. 14:07:37
 



Новини

25 Април 2017
Инфоцентърът на НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
25 Април 2017
НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...
20 Април 2017
Бюрата по труда стартираха процедури за кандидатстване на работодатели за преференции по програми и мерки за заетост и обучение на безработни
още...

Още новини