74% от мениджърите извличат полза от сутрешното кафе

Ефективността има силна връзка с добрите взаимоотношения в офиcа, показва проучване на НР

Присъствието на цветя и зеленина на работното място е водещо за продуктивността в малките и средни предприятия. Това сочат резултатите от проучване, публикувано от групата „Решения за печат” на НР, което е проведено в региона на Европа, Африка и Близкия изток. Изследването е направено сред представители на малки и средни предприятия в 11 страни.
Според него растенията в офиса увеличават персоналната продуктивност при 55% от анкетираните. За сравнение местоположението на офиса и наличието на магазини и ресторанти в близост до него влияят съответно на 38% и 34% от служителите.

Резултатите показват още, че мениджърите са тези, които най-често създават възвръщане на инвестициите (ROI) от традиционните дейности, на които по принцип се гледа като загуба на време. 74% от анкетираните мениджъри извличат полза от сутрешното кафе и 66% от обяда с колеги, сравнено с 64% и съответно 40% от персонала без ръководни функции при извършване на същите дейности.

Проучването показва и силна връзка между осъществяването на добри взаимоотношения с колегите и ефективността. Като цяло участниците в изследването са посочили, че обяда с колеги е три пъти по-продуктивен (60%) от обяд без тях (20%). Подобни резултати се наблюдават и по отношение на излизането с или без колеги след работа. Една вечер навън с колеги е с 57% по-вероятно да генерира стойност за компанията, отколкото самостоятелно излизане.

Д-р Майкъл Башур, професор по Индустриална и организационна психология, описва тези открития като отражение на последните течения в академичното знание в тази област. „Мениджърите и служителите извличат ползи от „бездействието” в офиса, което рядко се свързва с възвращаемостта на инвестициите”, коментира Башур. „Взимането на почивка позволява на служителите да се откъснат за момент от своята работа, което намалява умората, действа срещу натрупването на стрес и в крайна сметка води до по-голяма ефективност и продуктивност на работното място”, обяснява той.

Луис Касадо, Маркетинг директор „Предприятия”, „Решения за печат” (IPG) в HP, определя резултатите като интересни за предприятията, които искат да извлекат стойност от собствената си организация. По думите му то има за цел да идентифицира, измери и използва скритите ползи в работния процес.

Седмичен Бюлетин - Human Capital/ юли 2010

 
Публикувана 23 Юли 2010 г. 14:07:37
 



Новини

29 Юни 2017
КАРИЕРА ЗА НОВА ЕRА - единствените кариерни дни в страната за млади и утвърдени учени
още...
28 Юни 2017
E&E Fashion: Education - Employment Partnership for VET in the fashion sector
още...
28 Юни 2017
ББР ще рефинансира микро заеми и лизинг по програма "Прогрес"
още...
28 Юни 2017
Покана за участие в бизнес делегация до Иран
още...
28 Юни 2017
Конкурс за наименование и графичен знак на интернет портал към проект АГОРАТЕКА
още...

Още новини