Първи работен ден в новия офис. Как да се справя?

Новата работа е чудесна възможност да започнете отначало и най-вече – на чисто. Например да обещаете, че на новата позиция вече няма да закъснявате със сроковете, че този път ще успеете да организирате документите си и ще усвоите „работата в екип”.

Има обаче едно препятствие, което трябва да преодолеете – първия работен ден. Ако тогава направите някоя неправилна стъпка, има опасност да тръгнете по грешен път, без значение колко добри са намеренията ви. Ето няколко съвета, които дава водещият кариерен сайт във Великобритания www.totaljobs.com, за това как да се справите успешно в първия работен ден и да оставите у новите си колеги отлични впечатления.

Ако не сте сигурни – питайте!
В първия работен ден в офиса няма такова нещо като „глупави въпроси”, затова не се колебайте да задавате въпроси. Къде се намира принтерът, макар да е точно зад вас, как се казва прекият ви ръководител и кодът за достъп в мрежата – питайте за всичко. Зададени в първия работен ден, тези въпроси могат да ви спестят много неприятни моменти в бъдеще.

Усмихвайте се!
Когато навлизате в кръговете на новия офис, старайте се да бъдете позитивни и усмихнати, без значение колко бюра трябва да обиколите. Усмихнатото лице излъчва доверие и топлина и е съществен елемент в зараждането на приятелства.

Представете се!
Ако имате късмет и прекият ви ръководител е добър мениджър, то той ще ви представи на новите ви колеги. Но ако някои от тях пропуснат вашето официално представяне, то направете го сами. Ако се държите дистанцирано, останалите ще приемат това за лошо отношение към тях.

Не забравяйте имената на хората!
Много хора имат проблем със запомнянето на имена, но има малки трикове, които могат да ви помогнат в тази ситуация. Когато се запознаете с нов колега, се старайте веднага да използвате името му, да си го повтаряте наум или просто си го запишете някъде. Друг много добре работещ трик е да направите асоциация с името. Представете си изображение или сцена, с която да свържете с името на човека. Дори и да звучи странно, методът работи.

Не бъдете всезнайко!
Работната среда във всеки офис е различна, но никой не обича всезнайковците. Дори и да имате опит с процеси и материя, близки до новата ви позиция, в първия работен ден просто слушайте. Не прекъсвайте и човека, с когото говорите, защото това ще се приеме за грубост от ваша страна. Така че в първия си работен ден се фокусирайте върху въпросите.

Знайте си мястото!
Разберете кой е вашият пряк ръководител, на кого трябва да давате отчет за работата си и кои от новите ви колеги трябва да докладват на вас. Ще имате търкания с колегите си в бъдеще, ако влезете в дискусия, без да сте се консултирали с правилните хора.

Не се доверявайте на никого!
Няма как в първия работен ден да знаете кое от това, което чувате, е само клюка и има ли сред новите ви колеги интриганти. Те обаче знаят вие кой сте и това ви прави лесна мишена. В първия работен ден в новия офис бъдете внимателни, слушайте какво ви казват, но не се доверявайте на 100% на никого.

Седмичен Бюлетин - Human Capital

 
Публикувана 6 Октомври 2010 г. 10:10:23
 



Новини

17 Ноември 2017
Уебинар „Пазарни възможности за европейския земеделски бизнес, в контекста на Споразумението за свободна търговия ЕС–Япония”
още...
10 Ноември 2017
Българо-турски агробизнес форум
още...
09 Ноември 2017
Предложени са промени в Закона за туризма
още...
09 Ноември 2017
БТПП издава сертификати на класираните фирми в ТОП 100 и ТОП 1500+
още...
09 Ноември 2017
Търговска мисия в Турция по време на специализирани международни изложения по машиностроене, металообработване и промишлена автоматизация
още...

Още новини