Внимание! Роднина в офиса! Кои са 5-те най-големи грешки при наемането на служители?

Да събереш добър и работещ екип е едно от основните предизвикателства за всеки предприемач. За да не си късате нервите с несполучливи избраници, избягвайте тези 5 грешки при подбора на персонал, съветва специализираното издание Business Insider.

1. Фокус само върху професионалните умения и игнориране на личностните качества

Опитът, знанията и уменията са ирелевантни, ако не се прилагат. Уменията могат да се тренират, но ентусиазмът, междуличностните качества и работната етика трудно могат да се предадат на някой друг.

Решението: Като подбирате служители, обръщайте внимание както на уменията, така и на личностните качества. В зависимост от типа работа можете да наемете хора само на база личностни качества. Кандидат, който не притежава специфични умения, може да бъде обучен, но кандидат с проблемен характер може да пречи на работния процес и да съжалите, че сте го наели.

2. Допускате във фирмата близки или приятели на настоящите ви служители

Да подадете ръка на роднина или приятел на служител много често се оказва погрешно решение. Освен че може да не отговаря на вашите нужди, има риск и от възникване на междуличностни конфликти.

Решението: Не допускайте роднини или приятели да работят в един отдел. Не наемайте даден човек само на база връзки с някой служител.

3. Убеждавате, вместо вас да ви убеждават

В желанието си да наемат най-добрите служители много фирми се опитват всячески да убедят съответния кандидат в предимствата на позицията. Не трябва обаче да се прекалява. Добрите кандидати са се запознали с компанията предварително. Освен това съществува риск да създадете очаквания, които не можете да изпълните.

Решението: Обсъдете позицията, обсъдете бизнеса и отговорете на поставените ви въпроси. Бъдете честен и открит. Но не убеждавайте. Вие се нуждаете от хора, които искат да работят за вас, а не от кандидати, които трябва да убеждавате.

4. Игнорирате интуицията си

Формалният процес по подбор трябва да ви помогне да откриете точния кандидат. Не пренебрегвайте обаче интуицията си. Винаги разчитайте повече на впечатленията си и по-малко на обективните данни. Колкото повече интервюта провеждате, толкова повече ще се научите да разпознавате проблемните кандидати.

Решението: Оставете се да ви водят опитът и интуицията, когато наемате хора. Ако имате някакви съмнения, опитайте се да разберете повече. Проверете препоръките. Разберете как кандидатът се е държал, докато е чакал на рецепцията за интервюто. Как се е държал с рецепциониста, какво е правил, докато е чакал, какво е чел? Така можете да установите значително разминаване между това как се е представил пред вас и как се е държал, когато не е бил под наблюдение.

5. Мислите, че можете да промените хората

Продавачът, който ругае клиентите, няма да стане пример за междуличностно разбирателство, като го наемете. Токущо завършилият университет младеж, който не става от леглото преди залез слънце, няма да започне изведнъж да идва навреме на работа и да спазва работния график. Някои хора работят и си взаимодействат с другите по определен начин и няма шанс да ги промените.

Решението: Ако решите, че можете да направите компромис с нещо, направете го. В противен случай си намерете друг кандидат.

Седмичен Бюлетин - Human Capital/ Януари, 2012

 
Публикувана 23 Януари 2012 г. 9:01:37
 



Новини

21 Март 2017
На 19 април в БТПП ще се състои Бизнес форум София-Тайпе
още...
21 Март 2017
Виртуално обучение по мениджмънт на интелектуалната собственост
още...
21 Март 2017
Изложение China International Import and Export Food & Beverage Exhibition
още...
21 Март 2017
НСИ: Разходите на работодателите за труд нарастват с 8% на годишна база
още...
21 Март 2017
Здравословните и безопасни условия на труд – грижа на всеки – практически насоки за работодателите
още...

Още новини