Мотивирай ме! Как работодателите могат да мотивират служителите си без финансови стимули

Не всичко е пари, приятелю! Повишението на заплатата не гарантира по-висока удовлетвореност от работата. То е като да си купиш нова кола — бързо се свиква с нея, подчертава INC.com. Изданието откроява най-важните фактори, които могат да мотивират служителите отвъд паричните стимули. Вижте кои са те:

• Автономия — Добре е да се съблюдават най-добрите практики, но не на всяка цена. Автономията и свободата на действие способстват повишаването на креативността, ангажираността и удовлетворението. Давайте свобода на служителите си да работят по-най-добрия начин, по който могат, съветва INC.com.

• Цели — Преследването на някаква цел може да е забавно. Всеки обича да се състезава, дори и със себе си. Целите създават чувство на стремеж към постигане на нещо и дават някакъв смисъл дори и на рутинни задачи. Без цел, която да се преследва, работата е просто работа.

• Мисия — Всички ние обичаме чувството да сме част от нещо по-голямо. Желанието да си „най-добрият”, „най-големият”, „най-бързият” или „с най-високо качество” създава усещане за цел. Изяснете на служителите си, какво искате да постигнете по отношение на бизнеса и клиентите си. Само така се печелят ангажирани служители.

• Стандарти — Всяка позиция трябва да гарантира някаква автономия, но всяка работа има и нужда от основни стандарти по отношение на това как да се действа при определена ситуация. Много е стресиращо човек да не е наясно какво се очаква от него.

• Чуваемост — Давайте възможност на служителите си да предлагат идеи. Не ги ограничавайте. Изслушайте ги. Ако предложенията им са неприложими, обяснете им защо.

• Лично отношение — Служителите не работят само за фиша. Те работят със и за хора. За това те ще оценят високо мила дума, проява на интерес по отношение на семейството или кратък разговор дали всичко е наред от страна на ръководството. За персонала това е много по-важно от формалните оценки.

• Перспектива — Всяка позиция трябва да има потенциала да води до нещо повече, независимо дали във или извън вашата компания. Отделете време да разберете какво искат да постигнат служителите ви в бъдеще.

Седмичен Бюлетин - Human Capital/ февруари 2012

 
Публикувана 2 Март 2012 г. 9:03:18
 



Новини

23 Януари 2019
Ще бъде създаден комитет за търговия, в рамките на Смесената междуправителствена българо-иранска комисия за икономическо сътрудничество
още...
23 Януари 2019
Нов разширен прием на заявления от родители за осигуряване на детегледачи
още...
13 Ноември 2018
НАП напомня за модификация или подмяна на фискалните устройства на регистрираните по ДДС фирми
още...
28 Февруари 2018
Бизнес форум с двустранни срещи България – Катар
още...
10 Ноември 2017
Българо-турски агробизнес форум
още...

Още новини