Мотивирай ме! Как работодателите могат да мотивират служителите си без финансови стимули

Не всичко е пари, приятелю! Повишението на заплатата не гарантира по-висока удовлетвореност от работата. То е като да си купиш нова кола — бързо се свиква с нея, подчертава INC.com. Изданието откроява най-важните фактори, които могат да мотивират служителите отвъд паричните стимули. Вижте кои са те:

• Автономия — Добре е да се съблюдават най-добрите практики, но не на всяка цена. Автономията и свободата на действие способстват повишаването на креативността, ангажираността и удовлетворението. Давайте свобода на служителите си да работят по-най-добрия начин, по който могат, съветва INC.com.

• Цели — Преследването на някаква цел може да е забавно. Всеки обича да се състезава, дори и със себе си. Целите създават чувство на стремеж към постигане на нещо и дават някакъв смисъл дори и на рутинни задачи. Без цел, която да се преследва, работата е просто работа.

• Мисия — Всички ние обичаме чувството да сме част от нещо по-голямо. Желанието да си „най-добрият”, „най-големият”, „най-бързият” или „с най-високо качество” създава усещане за цел. Изяснете на служителите си, какво искате да постигнете по отношение на бизнеса и клиентите си. Само така се печелят ангажирани служители.

• Стандарти — Всяка позиция трябва да гарантира някаква автономия, но всяка работа има и нужда от основни стандарти по отношение на това как да се действа при определена ситуация. Много е стресиращо човек да не е наясно какво се очаква от него.

• Чуваемост — Давайте възможност на служителите си да предлагат идеи. Не ги ограничавайте. Изслушайте ги. Ако предложенията им са неприложими, обяснете им защо.

• Лично отношение — Служителите не работят само за фиша. Те работят със и за хора. За това те ще оценят високо мила дума, проява на интерес по отношение на семейството или кратък разговор дали всичко е наред от страна на ръководството. За персонала това е много по-важно от формалните оценки.

• Перспектива — Всяка позиция трябва да има потенциала да води до нещо повече, независимо дали във или извън вашата компания. Отделете време да разберете какво искат да постигнат служителите ви в бъдеще.

Седмичен Бюлетин - Human Capital/ февруари 2012

 
Публикувана 2 Март 2012 г. 9:03:18
 



Новини

20 Октомври 2017
Българо-унгарски бизнес форум на 3 ноември 2017 г., Гранд Хотел София
още...
20 Октомври 2017
Бизнес форум в периода 8 – 10 ноември 2017 г. в гр. Минск, Беларус
още...
19 Октомври 2017
Проект на Закон за изменение и допълнение на Наказателния кодекс
още...
19 Октомври 2017
Нова групажна линия на фирма MW Logistica свързва България и Франция
още...
19 Октомври 2017
Иновационен форум 26-29 ноември 2017 г, гр. Братислава, Словакия
още...

Още новини