Внимание: Отровни служители

Едва ли ще срещнете компания без „отровни” служители в редиците си. Мениджърите правят всичко възможно, за да не допуснат такъв хора още при наемането, но понякога тъмните страни на някои личности лъсват след месеци, дори години.

Предизвикателството при засичане на „токсични” служители е в промяната на техните навици, не уволняването им. Полезни съвети как да ги разпознаете и как да подходите в такива ситуации дава Жанин Попик, основател на американската агенция за имейл и социален маркетинг VerticalResponse, за Inc.com. Тя изброява 3 типа служители, които тровят работната атмосфера:

Вечно оплакващият се

Този тип служители винаги си намират повод да недоволстват от нещо. Те само дебнат за дребни грешки и недостатъци и се оплакват от тях на първия срещнат. За да се чувстват добре, те искат и хората около тях да са нещастни и правят всичко възможно, за да вгорчат живота им. Причината за това настроение обикновено се дължи на проблеми в личния живот. Ако един такъв служител е добър професионалист, вместо директно да го уволнявате, по-добре поговорете с него. Попитай те го какво може да направите, за да бъде по-щастлив на работното си място. Това, че сте му обърнали специално внимание, може да свърши чудеса.

Клюкарят

Тези служители са вечно нащрек за информация и непрекъснато пускат слухове за вас, компанията и колегите си. Те тровят средата като подклаждат недоверие и съмнения сред хората ви. Ако засечете „клюкар” сред редиците си, Попик съветва да поддържате близки взаимоотношения с подчинените си и да спечелите доверието им. Така ще научавате и пресичате бързо слуховете, които пуска, тъй като хората ви ще ви питат директно истина ли са или не са. Ако положението излезе извън контрол, най-добре директно поговорете с „клюкаря” и го помолете преди да пусне поредния слух, да го обсъди предварително с вас, вместо да пита или казва на колегите си.

Скатаващият се

Той е най-добрият - изключително талантлив, но и вечно се скатава от работа. Когато свърши нещо, вие сте приятно изненадани и бързо получава похвали. Но знаете ли какво? Успокоявайки го, че и така си е добре, вие го стимулирате да работи под способностите си и подкопавате неговия растеж. Това поведение демотивира и останалите служители - никой не иска да работи с колеги, които получават похвали, че са си „завързали обувката”. Кой е верният подход? Оценете както подобава неговия талант и го нагърбете с „умни” цели (актуални, конкретни, постижими, измерими и с ясни срокове).

http://www.economy.bg//humancapital

 
Публикувана 8 Февруари 2013 г. 8:02:58
 



Новини

25 Април 2017
Инфоцентърът на НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
25 Април 2017
НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...
20 Април 2017
Бюрата по труда стартираха процедури за кандидатстване на работодатели за преференции по програми и мерки за заетост и обучение на безработни
още...

Още новини