Какъв ефект имат иновациите в сферата на услугите?

Учени изследват 1049 иновации, за да определят връзката между иновациите, риска и удовлетвореността на клиентите.

Компаниите трябва да заложат на интернет иновации, освен ако в основата на предоставяната от тях услуга не стои взаимодействието с хора. До този извод достигат Венкатеш Шанкар и Леонард Бери — професори по маркетинг от Тексаския университет, и Томас Доцел — доцент по маркетинг от университета „МакГил”.

Тримата учени изследват връзката между иновациите в сферата на услугите, удовлетвореността на клиентите и риска, който компаниите поемат. Тяхното проучване обхваща 1049 иновации, реализирани през последните 5 години.

В публикуваното от тях изследване се разграничават два типа иновации в сферата на услугите — интернет иновации и човешки иновации. Като интернет иновации авторите дефинират онези нови услуги, които предоставят ползи на клиентите основно чрез интернет. Пример за такава иновация е iTunes на Apple, смятат те. Като човешка иновация определят онези нови услуги, които се предоставят основно чрез взаимодействие с няколко души. Пример за такава иновация според маркетинг експертите е FedEx Office - услуга, която ви позволява да принтирате всичко в офисите на компанията и после да го получите като пратка.

„Нашите резултати разкриват различия при интернет иновациите и при човешките иновации. Интернет иновациите имат значителен положителен пряк ефект върху стойността на компанията”, посочват Шанкар, Бери и Доцел.

„При човешките иновации ефектът е косвен. Те имат позитивен нетен ефект върху стойността на компанията, който се реализира чрез увеличаване на удовлетвореността на клиентите, само за сфери, в които услугата се базира на взаимодействието с няколко души”, допълват те.

Източник: Седмичен бюлетин на Economy.bg

 
Публикувана 17 Май 2013 г. 10:05:38
 



Новини

13 Ноември 2018
НАП напомня за модификация или подмяна на фискалните устройства на регистрираните по ДДС фирми
още...
13 Ноември 2018
БТПП организира дискусионен форум "Дигитални предизвикателства пред съвременните компании"
още...
01 Ноември 2018
Българо-ливански бизнес форум, 12 ноември 2018 г., София
още...
25 Октомври 2018
БТПП организира индивидуални срещи със собственика на фирма Sellmark
още...
25 Октомври 2018
Наближава крайният срок за деклариране на дължимият авансов данък върху ДФЛ
още...

Още новини