Мъдрият лидер или кои са основните типове находчивост и как да постигнем баланс

  Находчивостта е сред най-важните неща в организационната култура на една компания в 21 век. Има два основни типа находчивост и повечето мениджъри си избират един от тях, пише Strategy-Business.com.
  Например лидери като Лари Елисън от Oracle и Бил Гейтс от Microsoft проявяват така наречената „бизнес находчивост”. За тях възможностите са необятни,  самите лидери са динамични, проактивни и силно конкуриращи се. При този тип ръководители проблем може да се окаже склонността към вземане на еднолични решения и поемане на твърде висок риск в името на голяма печалба.
  Другият тип находчивост е „функционална находчивост”. Характерно за мениджърите, които я проявяват, е, че са стъпили здраво на земята, осъзнават всички ограничения, имат дълбоки познания в няколко области и постигат висока оперативна ефективност. Недостатък на този тип находчивост е склонността към повтаряне на грешки и отлагане на вземането на трудни решения.
  Всъщност, когато стартират своята кариера, повече хора имат потенциал да развият и двата типа находчивост. Но с времето и израстването в йерархията започват да изграждат предпочитания към единия от тях. Така мениджърите си създават т.нар. "филтър на възприятието", т.е. виждат само онова, което очакват да видят.
  Динамиката на бизнеса в наши дни все повече изисква от лидерите да балансират между двата типа находчивост, превръщайки се в „мъдри лидери”. За да постигнат това, мениджърите първо трябва да анализират и да се абстрахират от своите филтри на възприятието.

 

Източник:  Седмичен бюлетин на Economy.bg

 
Публикувана 2 Август 2013 г. 10:08:37
 



Новини

19 Януари 2018
Бизнес форум с двустранни срещи България - Малта, 05.02.2018 г., Национална художествена галерия, гр. София
още...
16 Януари 2018
Второ издание на Празник на розата- гр. Ханой, Виетнам, 8 – 11 март 2018 г.
още...
15 Януари 2018
РЕГИСТРАЦИЯ И ПРЕРЕГИСТРАЦИЯ НА ИКОНОМИЧЕСКИ ОПЕРАТОР
още...
05 Декември 2017
Регионални профили: показатели за развитие 2017
още...
17 Ноември 2017
Уебинар „Пазарни възможности за европейския земеделски бизнес, в контекста на Споразумението за свободна търговия ЕС–Япония”
още...

Още новини