Във всеки провал има скрита поука

В много компании хората толкова се страхуват от неуспеха, че никога не поемат рискове. А щом никога не поемат рискове, никога не откриват нови неща. А след като никога не откриват нови неща, те прекарват живота си в тесния кръг на удобството и ден след ден вършат едно и също с едни и същи хора по един и същи начин. Те не осъзнават, че провалът е съществена час от успеха. Той е този, който ни води към мъдрост и благополучие.  В „Уроци по лидерство от монаха, който продаде своето ферари“ Робин Шарма разказва следната история:
     „Един млад мениджър в американската авиокомпании Southwest Airlines предложил нова смела идея. Идеята се оказала пълен провал, но той получил повишение. Мениджърът предложил услуга за доставка на пратки – новата услуга трябвало да увеличи приходите с 50%. Президентът лично одобрил програмата и компанията похарчила значителни суми за реклама и подготовка на новата операция. За нещастие не се явили никакви клиенти. Директорите обаче разбрали, че макар поемането на големи рискове да е необходимо за масирания успех, то понякога може да доведе до големи провали. То просто е част от присъщите разходи на бизнеса. Директорите се уверили, че всички са научили този урок и продължили напред. Като не уволнили мениджъра, те изпратили ясен сигнал, че иновациите и предприемчивостта се ценят“.

Когато някой опита нещо и се провали, той просто се научава как да успее.

Източник:  Седмичен бюлетин на Economy.bg

 
Публикувана 2 Август 2013 г. 11:08:23
 



Новини

19 Април 2018
Състезание „Green Talents 2018“ стартира
още...
13 Март 2018
Корпоративните декларации се подават само по електронен път
още...
13 Март 2018
Два дни за фирмите да подадат в НАП данни за платени доходи на физически лица
още...
28 Февруари 2018
Бизнес форум с двустранни срещи България – Катар
още...
21 Февруари 2018
Национални дни на кариерата- 2018
още...

Още новини