Във всеки провал има скрита поука

В много компании хората толкова се страхуват от неуспеха, че никога не поемат рискове. А щом никога не поемат рискове, никога не откриват нови неща. А след като никога не откриват нови неща, те прекарват живота си в тесния кръг на удобството и ден след ден вършат едно и също с едни и същи хора по един и същи начин. Те не осъзнават, че провалът е съществена час от успеха. Той е този, който ни води към мъдрост и благополучие.  В „Уроци по лидерство от монаха, който продаде своето ферари“ Робин Шарма разказва следната история:
     „Един млад мениджър в американската авиокомпании Southwest Airlines предложил нова смела идея. Идеята се оказала пълен провал, но той получил повишение. Мениджърът предложил услуга за доставка на пратки – новата услуга трябвало да увеличи приходите с 50%. Президентът лично одобрил програмата и компанията похарчила значителни суми за реклама и подготовка на новата операция. За нещастие не се явили никакви клиенти. Директорите обаче разбрали, че макар поемането на големи рискове да е необходимо за масирания успех, то понякога може да доведе до големи провали. То просто е част от присъщите разходи на бизнеса. Директорите се уверили, че всички са научили този урок и продължили напред. Като не уволнили мениджъра, те изпратили ясен сигнал, че иновациите и предприемчивостта се ценят“.

Когато някой опита нещо и се провали, той просто се научава как да успее.

Източник:  Седмичен бюлетин на Economy.bg

 
Публикувана 2 Август 2013 г. 11:08:23
 



Новини

05 Юли 2018
НОИ напомня, че от 01.07.2018 влязоха в сила помени в КТ
още...
01 Юни 2018
С 5 млрд. лв. намаляха парите в касите на фирмите след проверките на НАП
още...
13 Март 2018
Корпоративните декларации се подават само по електронен път
още...
13 Март 2018
Два дни за фирмите да подадат в НАП данни за платени доходи на физически лица
още...
28 Февруари 2018
Бизнес форум с двустранни срещи България – Катар
още...

Още новини