Как да се справим с рутината, която убива нашето развитие.

Живеем в динамичен и непрестанно променящ се свят. Свят изпълнен с нови технологии,нови методи и похвати, нови професии. Потребностите на бизнеса на пазара на труда постоянно се актуализират и развиват и единствения начин да останем търсен специалист е да се развиваме и променяме и ние.

Този факт е валиден както за активно търсещите работата, така и за тези които са открили удобно работно място чиито задължения и отговорности са усвоили до съвършенство.

Вие сте най-младия член в екипа, но вече се справяте с лекота с поставените Ви задачи. Имате доста свободно време на работното място и не изпитвате притеснения при извършване на служебните си задължения. Внимавайте!

Твърде комфортната работна позиция може да е по-пагубна за Вашето кариерно развитие от това да сте безработни. Предизвикателствата на работното място са свързани с придобиване на нови умения, които ще Ви помогнат да израствате професионално.

Какво да правите обаче, ако работата Ви се е превърнала с поредица от рутинни действия? Да я напуснете ли?  Съвсем не!
Ето 3 лесни стъпки, които ще Ви помогнат да се поддържате в добра професионална форма.

1)      Натоварете се с нови отговорности!

Ако задачите, които са Ви възложени в момента отнемат по-малко от 60% работното Ви време, то най- простото решение е да поискате още. Така показвате Вашата мотивация и развитие. В контекста на големите компании това ще има благоприятен ефект върху Вашето издигане в организацията и заплащането Ви.

2)      Създайте план за развитие!

Дали ще е с помощта на прекия Ви началник, специалист човешки ресурси или кариерен консултант подобен план ще Ви помогне да се запознаете в детайли с по-вече аспекти от дейността на фирмата и да развиете нови компетенции и умения. Нещо повече подобен план ще даде конкретна насока на Вашето развитие. А ето и някои основни компонента на плана за кариерно развитие:

Оценка на Вашите силни и слаби страни;

Определяне на целеви бъдещи позиции, които са по-високо в йерархията на Вашата компания;

Определяне на разминаването между текущите Ви знания и умения и тези, необходими за заемането на желаната от Вас позиция;

Създаване на график за неговото преодоляване;

Наблюдение и подпомагане на колеги с повече опит и отговорности в организацията;

3)      Развивайте нови умения!

След като се определили дефицитите във Вашите знания и компетенции време е да ги запълните. Следете работата на колегите си, предложете своята помощ, казано с други думи чиракувайте при тях и си откраднете малка know haw. Друг начин е чрез допълнително професионално обучение. Дали ще е след работно време или онлайн курс, който можете да посещавате в свободните от активна работа часове, няма никакво значение. Необходимо е просто да планирате график за такава дейност пък била и тя свързана с намиране и четене на професионална литература. Важното в случая е да работите в това направление, в което имате нужда от развитие.

 Източник.

 
Публикувана 25 Август 2014 г. 16:08:57
 



Новини

01 Ноември 2018
Българо-ливански бизнес форум, 12 ноември 2018 г., София
още...
25 Октомври 2018
БТПП организира индивидуални срещи със собственика на фирма Sellmark
още...
25 Октомври 2018
Наближава крайният срок за деклариране на дължимият авансов данък върху ДФЛ
още...
23 Октомври 2018
Посолството на Казахстан в София и БТПП организират информационна презентация
още...
22 Октомври 2018
Близо 18 000 земеделци декларираха доходите си за месец
още...

Още новини