Как да се справим с рутината, която убива нашето развитие.

Живеем в динамичен и непрестанно променящ се свят. Свят изпълнен с нови технологии,нови методи и похвати, нови професии. Потребностите на бизнеса на пазара на труда постоянно се актуализират и развиват и единствения начин да останем търсен специалист е да се развиваме и променяме и ние.

Този факт е валиден както за активно търсещите работата, така и за тези които са открили удобно работно място чиито задължения и отговорности са усвоили до съвършенство.

Вие сте най-младия член в екипа, но вече се справяте с лекота с поставените Ви задачи. Имате доста свободно време на работното място и не изпитвате притеснения при извършване на служебните си задължения. Внимавайте!

Твърде комфортната работна позиция може да е по-пагубна за Вашето кариерно развитие от това да сте безработни. Предизвикателствата на работното място са свързани с придобиване на нови умения, които ще Ви помогнат да израствате професионално.

Какво да правите обаче, ако работата Ви се е превърнала с поредица от рутинни действия? Да я напуснете ли?  Съвсем не!
Ето 3 лесни стъпки, които ще Ви помогнат да се поддържате в добра професионална форма.

1)      Натоварете се с нови отговорности!

Ако задачите, които са Ви възложени в момента отнемат по-малко от 60% работното Ви време, то най- простото решение е да поискате още. Така показвате Вашата мотивация и развитие. В контекста на големите компании това ще има благоприятен ефект върху Вашето издигане в организацията и заплащането Ви.

2)      Създайте план за развитие!

Дали ще е с помощта на прекия Ви началник, специалист човешки ресурси или кариерен консултант подобен план ще Ви помогне да се запознаете в детайли с по-вече аспекти от дейността на фирмата и да развиете нови компетенции и умения. Нещо повече подобен план ще даде конкретна насока на Вашето развитие. А ето и някои основни компонента на плана за кариерно развитие:

Оценка на Вашите силни и слаби страни;

Определяне на целеви бъдещи позиции, които са по-високо в йерархията на Вашата компания;

Определяне на разминаването между текущите Ви знания и умения и тези, необходими за заемането на желаната от Вас позиция;

Създаване на график за неговото преодоляване;

Наблюдение и подпомагане на колеги с повече опит и отговорности в организацията;

3)      Развивайте нови умения!

След като се определили дефицитите във Вашите знания и компетенции време е да ги запълните. Следете работата на колегите си, предложете своята помощ, казано с други думи чиракувайте при тях и си откраднете малка know haw. Друг начин е чрез допълнително професионално обучение. Дали ще е след работно време или онлайн курс, който можете да посещавате в свободните от активна работа часове, няма никакво значение. Необходимо е просто да планирате график за такава дейност пък била и тя свързана с намиране и четене на професионална литература. Важното в случая е да работите в това направление, в което имате нужда от развитие.

 Източник.

 
Публикувана 25 Август 2014 г. 16:08:57
 



Новини

18 Октомври 2017
Представяне на "Глобалните икономически тенденции, перспективите за отношенията Япония-ЕС и значението им за България" - 24 октомври 2017г, София
още...
18 Октомври 2017
Семинар за възможности за кандидатстване по „Хоризонт 2020"
още...
17 Октомври 2017
Икономиката на Камбоджа - презентация в БТПП, 23 октомври 2017
още...
17 Октомври 2017
Шести бизнес форум Европейски съюз - Африка
още...
17 Октомври 2017
Бизнес делегация с провеждане на бизнес форум в гр. Рияд, Кралство Саудитска Арабия
още...

Още новини