Ролята на цветовете в маркетинга

Как да изберете най-точния цвят, за да увеличите разпознаваемостта на марката и да си осигурите повече доверие и продажби чрез психологията и влиянието на цветовете?

Боядисайте стените на затвор в розово и насилието между затворниците намалява. Сложете бебе в стая с жълти стени и то скоро ще започне да плаче.

Искате да намалите апетита си? Опитайте диетата „Синя стена”. Червена класна стая ще направи децата по-буйни, докато синята ги успокоява.

Доброволците, които набират дарения в розови костюми, събират повече пари, а мъдрозелените болнични коридори успокояват нервите на пациентите.

Цветовете ни въздействат силно, дори променят усещането ни за тегло.

Например вдигането и разнасянето на кашони по цял ден може да е истинско мъчение. Затова, за да облекчи служителите си, един производител боядисва черните и изглеждащи тежки кашони в светлозелено.

И готово – психологически „по-леки” кашони.

Търговец на храна започва да използва потъмни опаковки. Готово – в тях вече изглежда, че има „повече” храна.

Не бъркайте този феномен със съвета, който дават модните експерти да се носят черни дрехи заради „отслабващия” ефект.

Може и да успеете да скриете биреното шкембенце, но това е заради способността на черния цвят да прикрива някои сенки и да прави контурите на тялото по-плавни.

Така „проблемните области” привличат по-малко внимание, защото тялото се възприема като един оптически обект, без отделни открояващи се точки.

Ето защо хората с изваяни тела изглеждат по-мускулести в бели или светли дрехи – сенките прибавят оптически още релеф към мускулите им.

Илюзията, че черното е по-тежко, се нарича привидно тегло и е въпрос на избор да намерите цвета, който отговаря на възприятието за тегло, което търсите.

Цветът може да повлияе дори на вкуса.

Неотдавна експерти от „Берни Корп” променили цвета на кутийките на напитката без захар „Dr. Pepper” от син на бежов.

Въпреки че нямало промяна в рецептата на напитката, хората започнали да споделят, че вкусът й вече е по-близък до оригиналния вариант със захар.

Друг пример за този ефект е, че по-тъмно оцветените портокалови напитки имат по-сладък вкус според потребителите.

Цветовете могат и да внесат объркване, ако са силно асоциирани с дадена марка.

При безалкохолните напитки, кока-кола „притежава” червения цвят.

Когато от „Berni Corp.” променят цвета на кутийките на безалкохолното „Canada Dry” от червен на зелен с бяло, продажбите скачат с над 25 процента.

Червеният цвят е карал потребителите да си мислят за кока-кола.

Заради способността на цветовете не само да привличат вниманието, но и да променят възприятието, рекламните агенции са много внимателни, когато избират цветовете на своите опаковки и реклами.

Съветът ми и към вас е да избирате внимателно, особено сега, когато вече знаете за силата на цветовете.

“Резултатите от изследване на 21 езика показват, че думите за основните цветове навлизат в почти всички езици в следния ред: 1. Черно и бяло; 2. Червено; 3. Зелено или жълто; 4. Жълто или зелено; 5. Синьо; 6. Кафяво; 7. Сиво, лилаво, розово и оранжево.” – Берлин и Кей (1969)

Изборът на правилния цвят за продукта или услугата е по-важен от всякога за брандовете що се отнася до проектирането на тяхната стойност.

Добрите маркетолози разбират и вземат в предвид още в самото начало необходимостта от последователност в цвета и дизайна.

Но също така е от жизнено важно значение и да се преодолее стандартното лого и клиширани слогани, а да се приложи един цялостен подход, белязан от емоциите, бушуващи във вашите потенциални клиенти, които щъкат във всичките ви рекламни канали – включително и социалните мрежи.

Определено може да използвате цвета като едно добро предимство.

Цветовете са един вид форма на невербалната комуникация и важна част от нашето ежедневие.

Основните емоции, които предизвикват цветовете, ние отглеждаме в себе си още от раждането и варират в зависимост от възрастта, географското местоположение и пол – например синьо за момчетата и розово за момичетата.

Цвета засяга нашите настроения и чувства, а изследванията показват, че има също и физическо въздействие /както видяхме и по-горе/, точно такова каквото е присъщо и за влиянието на хормоните, контролиращи нашите емоции.

Прилагането на теориите, правилата и психологията на цветовете могат да бъдат едни от най-мощните методи за създаване на добър потребителски апел към нашите клиенти.

Защо ви се приисква да кликвате в някои сайтове и да се ровите в тях, а в други не?

Какво ви кара да изпитвате желание да купите от един онлайн магазин в сравнение с нежеланието си в друг?

Може ли отговорът на този въпрос да се крие в емоционалното послание на техните цветови палитри, които са избрали?

Изборът на правилната цветова схема определено е от решаващо значение затова как потенциалните клиенти гледат на вашата марка!

Проучвания показват, че правилните цветове:

  • Увеличават разпознаваемостта на бранда до 80%;
  • Увеличават читателите с до 40%;
  • Увеличават разбирането на посланието с до 73%;
  • Могат да бъдат до 85% причина хората да решат да купят.

Някои марки стават толкова тясно свързани със своите цветови гами, че ние ги разпознаваме веднага, без дори да е необходимо имената на дружествата им да се виждат.

И така, вече разбрахте за важността на цветовете за вашия бизнес!

Точно поради тази важна причина, използвайте следните две ръководства-инфографики, за да създадете своя офлайн или онлайн идентичност, но преди това:

Какви емоции бихте искали да предаде вашата марка?

Тази инфографика от Logo Company е посветена на избора на цветовете, използвани от най-големите брандове.

Искате ли клиентите ви да виждат във вас доверен партньор и авторитетен бизнес, такъв какъвто е например Facebook, Twitter и LinkedIn?

Синьото в случая може би е добър избор.

Какво пък ако дадете на потребителите си усещането за младост, възбуда, дързост и проактивност, както го правят в Coca-Cola, Virgin или Nintendo?

В случая червеното може би е точно за вас!

жълто – чистота, прозрачност, оптимизъм

оранжево – бодър, весел, уверен

червено – възбуда, енергичност

виолетово – креативност, въображение

синьо – доверие, сила, независимост

зелено – мир, растеж, здраве

сиво – баланс, неутралност, спокойствие

вашият цвят – какъв ще бъде?

Какъв ефект имат цветовете върху продажбите?

Компанията за уеб анализи Kissmetrics създаде тази инфографика, за да опише в графичен вид как психологически цвета влияе върху пазаруването.

Визуалните стимули определено са добри ориентири и помагат на фирмите да придвижват продажбите си напред, оказвайки влияние на потребителите чрез тях.

А цветовете са най-убедителния елемент – 85% от купувачите казват, че цвета е една от основните причини, поради която купуват даден продукт.

За търговците, продаването е изкуството да убеждаваш.

Със сигурност има много фактори, които влияят върху това как потребителите вземат решение за покупка.

Въпреки това, най-добрите сделки се решават на базата на визуални знаци, най-силният и най-убедителният от които е цветът.

При търговията с нови продукти, от решаващо значение е да се помисли върху това, че потребителите поставят външния вид на стоката и нейният цвят преди всички останали фактори като звук, мирис и текстура.

И за да научите още повече за психологията на цветовете и как те влияят на обема на покупките, вижте тази инфографика:

Натиснете върху снимката за по-голям размер

Бонус маркетинг трик: обгърнете рекламата си в бяло!

Един бърз и лесен трик, за който не са нужни специални умения или много време, а изследванията показват, че работи: Силата на бялата обвивка – още една слабо известна рекламна тайна с ефект, доказан от десетки експерименти.

Ако обявата ви е голяма колкото четвърт страница във вестника, платете за повече пространство – например половин страница.

Но вместо да запълните мястото с повече текст, сложете точно в средата рекламата си в първоначалния й размер, така че да е оградена с бяло поле.

Множество експерименти на учените Пофенбергер и Стронг показват, че хората обръщат повече внимание на реклама с размер четвърт-страница, оградена с бяло поле, отколкото на изцяло запълнена половин страница.

Стронг препоръчва допълнителното бяло пространство да не е по-голямо от 60% от площта на рекламата.

Според него, „ако се използват повече от 60 процента бяло поле, увеличените разходи няма да бъдат компенсирани от съответно увеличаване на вниманието.

Оптималното бяло поле е около 20 процента, от гледна точка на вниманието и цената”.

Преди да приключим, предлагам Ви два страхотни, безплатни ресурса, които определено има какво да ви предложат, когато след тази статия стигнете до момента да изберете най-правилната цветова схема за вашия продукт, лого или сайт:

Е, какви цветове ще използвате за вашия брандинг и маркетинг? На какъв принцип ги избрахте? Мислите ли, че те ще повлияят на начина, по който посетителите на сайта ви ще възприемат вас и вашата марка? Споделете на нашата страница във Facebook...

 

Източник lifehack.bg

 

 

 

 
Публикувана 8 Октомври 2014 г. 12:10:12
 



Новини

25 Април 2017
Инфоцентърът на НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
25 Април 2017
НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...
20 Април 2017
Бюрата по труда стартираха процедури за кандидатстване на работодатели за преференции по програми и мерки за заетост и обучение на безработни
още...

Още новини