Какво да НЕ обличаме на работното място.

По дрехите посрещат по ума изпращат“ гласи една българска поговорка. Така е и на работното място.

Безспорно личните качества и умения са ключов елемент за кариерното развитие и успешното представяне на работното място. Важно е какво човек умее, но всички си даваме сметка, че служебните ни задължения включват ежедневно общуване с хора. Без значение дали са клиенти, доставчици или просто колеги, подсъзнателните им оценки и впечатления за нас са повлияни от външния ни вид. Ето защо, ако не искате да сте известни в офиса с прякора „господин омачкани панталони“ или „госпожица минижуп“ е добре да спазвате няколко простички правила на обличане, които ще Ви помогнат да изтъкнете на преден план това, което наистина е от значение - Вашия професионализъм.

 

Не носете мръсни и неизгладени дрехи!

Звучи просто и логично,особено за хората работещи в офис. И все пак се случва да се окапем с кетчуп по време на обедната почивка, да стъпим в локва, да закачим чорапогащника си, да влезем в офиса с разпиляна от вятъра коса. Всички тези малки несъвършенства са не само смущаващи за самите нас, но могат да създадат в околните впечатлението, че не изпипваме до край нещата. За да избегнем тези неудобства е добре да имаме резервен чифт дрехи на работното място, пакет мокри кърпички за почистване на обувките и разбира се гребен.

Не ходете разголени!

Дълбокото деколте, оголения пъп, потниците, прозрачните материи, мини полите и роклите не се вписват в работната атмосфера. Разкопчаната риза на мъжете в никакъв случай не трябва да открива окосмяването по гърдите. Подобен вид облекло създава усещане за липса на професионализъм и колкото и да ни се иска да поспорим дали това е оправдано или не, със сигурност знаем, че така няма да променим възприятията на околните.

Не носете дрехи, които са твърде ежедневни!

Дрескодът или униформата на работното място могат да са досадни, но имат едно огромно предимство – спестяват усилия и време за избор на облекло и ни гарантират, че винаги ще се вписваме успешно в работната среда. Много по-голямо предизвикателство е да ставаш всяка сутрин с мисълта – „А днес какво ще облека?“. По принцип този въпрос измъчва предимно дамите, но никак не е зле и господата да обърнат малко по-вече внимание на проблема, преди да скочат в шортите и да нахлузят джапанките. Дори ежедневното облекло да е разрешено на работното Ви място, Вашият външен вид трябва да показва, че сте се облекли за работа, а не за почивка на плажа. Най-общо казано( с уговорката че тези правила имат своите вариации в различните сектори) тениските и шортите са дрехи предназначени за свободното време. Дънките също не са най-подходящото решение, освен ако не са едноцветни за предпочитане –черни, мастилено сини или тъмен деним.

Обръщайте внимание на щампите!

Както вече казахме бизнес дрескодът повелява на работа да се носят изчистени, за предпочитане едноцветни дрехи, без декорации. Въпреки това има работни места, на които може да си позволим да се появим с любимия си пуловер, блузка или дори тениска. Недопустимо е обаче на тях да са изписани обидни или вулгарни послания, да не говорим за картини с разголени жени или черепи сочещи неприлични жестове. Бъдете изключително внимателни и с надписите на чужди езици, за да не попаднете в ситуация да си купите спортна блуза, чийто надпис преведен от английски гласи „Аз обичам да мързелувам“ или "Мразя шефа си!"

Не заслепявайте околните!

Вярно е, че всеки има собствен стил, но колкото и да Ви се иска да се откроявате от останалите, нека това не се случва посредством блестящи или лъскави материи. Дългите елегантни рокли са за вечерни коктейли, а блузките с пайети и брокат за нощните клубове. Ако се явите в подобен вид на работното място ще изглежда все едно сте били на парти, от което директно сте тръгнали за работа.

Не на неудобните дрехи!

Едно от най-важните правила, което трябва да спазим когато се обличаме за работа е дрехите, които избираме да са максимално функционални и удобни така, че без затруднение да извършваме служебните си задължения. Чифт елегантни 10-сантиметрови токчета може идеално да допълват новия Ви костюм, но е твърде вероятно от красив аксесоар до края на работния ден те да са се превърнали в инструмент за мъчения. Прекалено впитите и прилепнали дрехи също ограничават движенията и намаляват физическия комфорт, а от там водят до умора и напрежение. Представителният и елегантен вид е важен, но не бива той да е за сметка на нашата продуктивност.

Добрият аромат е умереният!

На последно място, но не и по значение са ароматите. Излишно е да казваме, че парфюмът и део спрея против изпотяване са задължителен елемент към нашата бизнес визия. Въпреки това не бива да се увличаме. Не използвайте марковия си парфюм като предизвестие за Вашето пристигане в офиса. Твърде много от любимия ни аромат може да е неприятен и дори зловреден за околните били те колеги или клиенти.

 
Публикувана 16 Октомври 2014 г. 11:10:45
 



Новини

25 Април 2017
Инфоцентърът на НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
25 Април 2017
НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...
20 Април 2017
Бюрата по труда стартираха процедури за кандидатстване на работодатели за преференции по програми и мерки за заетост и обучение на безработни
още...

Още новини