Техники за успешна делова комуникация

Как да задържим вниманието на отсрещната страна? Това е основен проблем, от който зависи успеха на всеки един разговор било той с клиент, потенциален инвеститор или непослушното Ви дете. Със своите кратки съвети онлайн изданието lifehack.bg (медия за бизнес и личностно развитие) ни предоставя  ключа към успешната бизнес комуникация. А ето ги и тях:

С викане няма да стане!

Деловите хора задържат за кратко вниманието си върху дадена тема. Те са свикнали да носят няколко дини под една мишница и често са достатъчно натоварени с лични и професионални ангажименти.

Според проучвания възрастен човек (за разлика от подрастващ) е фокусиран средно за 7 секунди.

Във всяка една среща или презентация трябва да подпомогнете клиента да ви обръща внимание. Не може да си позволите да оттегчите някого, докато ви слуша. Ето и няколко предложения как да го постигнете:

Истории

На всеки допада една добра история. Това е начина, по който се предава информация още от Библейските времена. Личните разкази са за предпочитане, тъй като са ангажиращи и позволяват на слушателя да научи нещо повече за вас.

Но все пак те трябва да имат бизнес цел! Да разказвате история за мъжа, седящ до вас в автобуса, ще изгуби времето на клиента, освен ако не покажете, че тя подкрепя мнението или аргументира тезата ви.

Примери

Клиентите се интересуват дали вашата услуга ще пасне на техните лични нужди или на нуждите на компанията им. Давайки примери за това как сте били полезни на други като тях, будите доверие и създавате спокойна среда.

Подкрепените с примери изказвания или факти провокират слушателя да ви обърне внимание.

Аналогии

Често се случва да затрупаме клиентите със специфичния за нашата дейност и услуга жаргон. Ако те не разбират обясненията ни или пък не се интересуват от детайлите, бързо ще изгубят интерес.

В такъв случай на помощ идват аналогиите. Те намаляват времето и усилията, които им костват да вникнат в смисъла, полезността и спешността на услугата или стоката, която им предлагате. Аналогиите помагат на хората да вземат решение.

Препоръки и цитати

На кого не му харесва да бъде цитиран? Ако може да цитирате самия клиент, препоръчителя или извадка от вестник, отнасяща се за професионализма на клиента или компанията му, той ще бъде очарован.

Ще грабнете вниманието заради това, което знаете. По този начин той вижда, че вие се интересувате от личността му и сте перфектно подготвени.

Хумор

Хуморът винаги грабва вниманието, но защо ли забравяме за това при търговските срещи?! Вероятно поради притеснението да не се приеме лековато. А реалността е друга.

Повечето клиенти присъстват на няколко бизнес срещи през деня и се въодушевяват, когато се използва хумор. По този начин консултантът създава впечатление за земен и спокоен.

Слушателят усеща, че насреща му е човек, който не се смущава и може да овладее дори и неловки ситуации с лекота.

В допълнение, хуморът помага да изтъкнете своята гледна точка. Вземете под внимание разказването на вицове – не всеки има талант за това, а и също рискувате да дискриминирате или обидите някого.

Нагледни средства

Те са прекрасен начин да грабнете и задържите вниманието. Използвайте продуктовите брошури и рекламните материали след предварителна подготовка – знаейки информацията от тях, я преразкажете на клиента.

С интонацията си акцентирайте върху ползите за него, като междувременно с химикал посочвате важните цифри и данни – цени, срокове, ползи, данъчни преференции и т.н.

Факти, статистики

Хората се впечатляват от статистики и потвърдени данни.Но ако залеете някого с прекалено много информация, това може да провокира негативна реакция. Няколко факта за тенденциите във вашия бранш, печалбата и прочие биха спомогнали взимането на решение и приключването на продажбата.

В заключение:

Професионалистите знаят, че е недопустимо клиент да бъде отегчен. Трябва да грабнете и задържите вниманието с набор от подходи. Използвайте истории, примери, аналогии, препоръки, цитати, хумор, нагледни средства, факти по време на срещите си, за да може човекът срещу вас да запомни ключовите идеи.

Информацията сама по себе си не прави продажби (например, представяне на продукти).

Ако се съсредоточите върху това клиентите да възприемат, осъзнаят и помнят обсъденото и след края на срещата, то ще сте изпълнили целта си! Успешни продажби…

Оригинален текст 

 
Публикувана 17 Декември 2014 г. 16:12:23
 



Новини

17 Ноември 2017
Уебинар „Пазарни възможности за европейския земеделски бизнес, в контекста на Споразумението за свободна търговия ЕС–Япония”
още...
10 Ноември 2017
Българо-турски агробизнес форум
още...
09 Ноември 2017
Предложени са промени в Закона за туризма
още...
09 Ноември 2017
БТПП издава сертификати на класираните фирми в ТОП 100 и ТОП 1500+
още...
09 Ноември 2017
Търговска мисия в Турция по време на специализирани международни изложения по машиностроене, металообработване и промишлена автоматизация
още...

Още новини