Стартира приемът на документи за изплащане на компенсации на работници и служители на непълно работно време

Открита е първата за тази година процедура за приемане на документи в изпълнение на ПМС №44/2009 г., което определя условията и реда за изплащане на компенсации на работници и служители, преминали на непълно работно време в икономическите сектори „Индустрия” и „Услуги”. Както е известно, Постановлението цели да подпомогне работодателите, които имат временни проблеми с производството, да задържат квалифицираната работна сила, докато се преодолее кризисния период.

От 14 януари 2010 г. (четвъртък) в 14-дневен срок в дирекциите “Бюро по труда” по месторабота могат да се представят декларации на работници и служители и документите на техните работодатели.

За изплащане на компенсации в размер до 120 лева за срок не повече от 4 последователни месеца могат да кандидатстват работници и служители, за които е установено непълно работно време, като те следва да попълнят и предоставят на работодателя декларации по образец (приложение № 1 към Постановлението). Съответните работодатели трябва да представят в ДБТ комплект документи (описани в чл.5, ал.2 на Постановлението) и трябва да отговарят на няколко важни условия:

-Да са местни физически или юридически лица, както и чуждестранни юридически лица, които осъществяват стопанска дейност в Република България; да имат преобладаващ брой наети работници и служители в икономическите дейности В, С, D, Е, F, G, H, Iи Jот Класификацията на икономическите дейности 2008 г.; да са установили непълно работно време за период не по-кратък от 2 месеца и за най-малко 5 на сто от списъчния състав на персонала, към момента на кандидатстване; да нямат изискуеми и неизплатени данъчни задължения и/или задължения за осигурителни вноски, събирани от Националната агенция за приходите; да не са обявени в несъстоятелност или не се намират в производство по несъстоятелност или ликвидация; да нямат наложени санкции или глоби по чл. 415, ал. 2 от Кодекса на труда през последните 6 месеца преди кандидатстването на техни работници и служители.

След приключването на приема на документи писмените декларации на работниците и служителите с приложените от работодателите документи се разглеждат и оценяват от Съветите за сътрудничество към ДБТ и Комисията по заетост към Областния съвет за регионално развитие по показатели и в срокове, регламентирани в Постановлението.

- Допълнителна информация за необходимите документи на работодателите, процедурата за оценяване от съветите за сътрудничество към дирекциите “Бюро по труда” и за класиране от комисиите по заетост към областните съвети за регионалноразвитие на кандидатстващите работници и служители и работодатели може да се получи във всяко бюро по труда, както и на интернет страницата на Агенцията по заетостта www.az.government.bg.

 
Публикувана: 13 Януари 2010 г. 12:01:14
 



Новини

19 Април 2018
Състезание „Green Talents 2018“ стартира
още...
13 Март 2018
Корпоративните декларации се подават само по електронен път
още...
13 Март 2018
Два дни за фирмите да подадат в НАП данни за платени доходи на физически лица
още...
28 Февруари 2018
Бизнес форум с двустранни срещи България – Катар
още...
21 Февруари 2018
Национални дни на кариерата- 2018
още...

Още новини