Удостоверения за адрес, семеен статус, справки от НОИ ще разпечатваме от интернет

От февруари 13 услуги на общински и централни администрации ще бъдат достъпни през правителствения интернет портал, съобщиха в сряда от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Така пилотно стартира правителствената платформа за е-услуги, уточняват от ведомството. То се зае с развитието на електронното правителство след закриването на Министерство на държавната администрация и административната реформа, което стартира проекта през 2002 г.

Онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес е една от първите услуги, които ще се тестват. Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, ще имат възможност да спестят време като използват платформата. Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на МТИТС са все повече големи общини да се включат. Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис.

Регистрацията на постоянен адрес е задължителна за всички граждани. Когато човек се премества в друг град или е продал жилището, в коeто живее, той трябва да промени постоянния си адрес. До 1 месец след това трябва да смени и личната си карта, за което се изисква удостоверение за постоянен адрес.

Справките за изплатени парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване за болнични, бременност, раждане и безработица също ще бъдат достъпни през платформата и ще имат стойност на официален документ. Засега не се изисква притежание за електронен подпис, за да бъде ползвана услугата. Справките ще служат за проверка на базата и периода, за който са изчислени обезщетенията. Актуалното състояние на изплатените пенсии също ще може да бъде проверявано през портала за интегрирано административно обслужване.

Още през февруари жителите на Варна ще могат да кандидатстват онлайн за издаване на удостоверение за семейно положение, както и на документ за наличие на реституционни претенции за недвижими имоти, общинска собственост. Две специализирани услуги на морската администрация също ще бъдат достъпни през портала - извлечения от регистъра на корабите и издаване на удостоверение за плавателен стаж.

Състоянието и тенденциите на процеса на реално въвеждане на е-администрация ще бъдат обсъдени през февруари на кръгла маса по инициатива на МТИТС с участието на представители на изпълнителната власт, общините, неправителствени организации и експерти, се посочва в съобщението.

„http://mediapool.bg/”

 
Публикувана: 29 Януари 2010 г. 16:01:24
 



Новини

15 Август 2017
Mеждународно изложение „Marketplace Austria Food 2017"
още...
10 Август 2017
„Развитие на социалното предприемачество” - отново обявена процедура за подбор на проекти
още...
07 Август 2017
Осигуровки на работещи в чужбина
още...
02 Август 2017
Здравни осигуровки на студенти в чужбина
още...
24 Юли 2017
РТИК съдейства в изпълнението на проект Heritage for RO-BG Economy
още...

Още новини