Европейски потребителски център помага безплатно при нарушени потребителски права

Европейският потребителски център (ЕПЦ) организира през миналата седмица семинар, на който бяха обсъдени настоящите процеси и законодателство на европейско и национално ниво, които касаят различните области от сферата на защитата на потребителите.

292-ма души са подали жалби през миналата година в Европейския потребителски център (ЕПЦ), намиращ се в София на ул. "Бачо Киро" 14. Официално той заработи у нас през февруари 2008 г. По-голямата част от постъпилите жалби са свързани с искане на информация за правата на потребителите и функциите на центъра. Една от целите на ЕПЦ е да информира потребителите за възможностите, които предлага вътрешният пазар, както и да консултира физическите лица, които имат потребителски проблем, и да ги подкрепя в процедурите за придвижване на трансгранични оплаквания.

60 от жалбите са свързани с искане на съвет и проблемът между продавача и купувача е бил разрешен без намесата на центъра, стана ясно по време на семинара. Статистиката на центъра още сочи, че през миналата година 15% от сигналите са свързани със загубен багаж и 5% - с недвижими имоти. Данните дават основание на ЕПЦ да обобщи, че потребителските права на гражданите през миналата година са били най-често нарушавани в секторите на водния и авиационния транспорт. За 2008 г. няма бум на жалби в сферата на електронната търговия, отчитат още от центъра.

Българските потребители могат да потърсят правата си, като е необходимо да се свържат по телефона с ЕПЦ (02/ 986-76-72) или да направят запитване чрез интернет страницата на центъра (http://ecc.kzp.bg). Създадена е форма за подаване на жалба, в която потребителят описва проблема и прилага необходимите документи - договор или фактури за извършената продажба. В 7-дневен срок постъпилата жалба се разглежда и се дава становище. Потребителският център от своя страна в едномесечен срок се свързва с търговеца. Услугата е безплатна за потребителите.

От Министерството на икономиката и енергетиката съобщиха, че са пред финализиране на нов Закон за потребителски кредит, като част от стратегията. Очаква се нормативният акт да бъде приет от Народното събрание в средата на 2010 г. Сред новостите в закона е, че потребителят има право да се откаже от сключен договор за потребителски кредит в рамките на 14 дни. Обмисля се в стратегията да бъде заложено изискването ипотечните кредитори да предоставят допълнителна информация на потребителите.

Българският потребител вече е добре запознат с правата си. За да има още по-голям успех, потребителят трябва да търси правата си не индивидуално, а колективно, т.е. чрез Сдруженията на потребителите, препоръчаха от ЕПЦ.

Инфобизнес бр.15/2009

 
Публикувана: 15 Април 2009 г. 10:04:24
 



Новини

17 Май 2017
Второ издание на Академия за социални предприемачи
още...
17 Май 2017
Национален конкурс за „Европейска награда за млади фермери” 2017 г.
още...
17 Май 2017
Състезание „Green Talents 2017“
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...

Още новини