Европейски потребителски център помага безплатно при нарушени потребителски права

Европейският потребителски център (ЕПЦ) организира през миналата седмица семинар, на който бяха обсъдени настоящите процеси и законодателство на европейско и национално ниво, които касаят различните области от сферата на защитата на потребителите.

292-ма души са подали жалби през миналата година в Европейския потребителски център (ЕПЦ), намиращ се в София на ул. "Бачо Киро" 14. Официално той заработи у нас през февруари 2008 г. По-голямата част от постъпилите жалби са свързани с искане на информация за правата на потребителите и функциите на центъра. Една от целите на ЕПЦ е да информира потребителите за възможностите, които предлага вътрешният пазар, както и да консултира физическите лица, които имат потребителски проблем, и да ги подкрепя в процедурите за придвижване на трансгранични оплаквания.

60 от жалбите са свързани с искане на съвет и проблемът между продавача и купувача е бил разрешен без намесата на центъра, стана ясно по време на семинара. Статистиката на центъра още сочи, че през миналата година 15% от сигналите са свързани със загубен багаж и 5% - с недвижими имоти. Данните дават основание на ЕПЦ да обобщи, че потребителските права на гражданите през миналата година са били най-често нарушавани в секторите на водния и авиационния транспорт. За 2008 г. няма бум на жалби в сферата на електронната търговия, отчитат още от центъра.

Българските потребители могат да потърсят правата си, като е необходимо да се свържат по телефона с ЕПЦ (02/ 986-76-72) или да направят запитване чрез интернет страницата на центъра (http://ecc.kzp.bg). Създадена е форма за подаване на жалба, в която потребителят описва проблема и прилага необходимите документи - договор или фактури за извършената продажба. В 7-дневен срок постъпилата жалба се разглежда и се дава становище. Потребителският център от своя страна в едномесечен срок се свързва с търговеца. Услугата е безплатна за потребителите.

От Министерството на икономиката и енергетиката съобщиха, че са пред финализиране на нов Закон за потребителски кредит, като част от стратегията. Очаква се нормативният акт да бъде приет от Народното събрание в средата на 2010 г. Сред новостите в закона е, че потребителят има право да се откаже от сключен договор за потребителски кредит в рамките на 14 дни. Обмисля се в стратегията да бъде заложено изискването ипотечните кредитори да предоставят допълнителна информация на потребителите.

Българският потребител вече е добре запознат с правата си. За да има още по-голям успех, потребителят трябва да търси правата си не индивидуално, а колективно, т.е. чрез Сдруженията на потребителите, препоръчаха от ЕПЦ.

Инфобизнес бр.15/2009

 
Публикувана: 15 Април 2009 г. 10:04:24
 



Новини

21 Март 2017
На 19 април в БТПП ще се състои Бизнес форум София-Тайпе
още...
21 Март 2017
Виртуално обучение по мениджмънт на интелектуалната собственост
още...
21 Март 2017
Изложение China International Import and Export Food & Beverage Exhibition
още...
21 Март 2017
НСИ: Разходите на работодателите за труд нарастват с 8% на годишна база
още...
21 Март 2017
Здравословните и безопасни условия на труд – грижа на всеки – практически насоки за работодателите
още...

Още новини