ЕК предлага подобряване на информацията за качеството на селскостопанските продукти

Необходимо е да бъдат предприети действия за подобряване на информацията относно качеството на селскостопанските продукти, за да се възстанови връзката между земеделските стопани и потребителите. Това са основните препоръки в приетото съобщение на Европейската комисия относно политиката за качеството на селскостопанските продукти. Земеделските стопани в ЕС отговарят на някои от най-строгите изисквания в целия свят относно защитата на околната среда, хуманното отношение към животните и използването на пестициди и ветеринарни лекарствени средства. Освен това те прилагат своите знания и умения, за да придадат на своите продукти индивидуални качества, които създават допълнителна стойност. За да получат обаче земеделските стопани заслуженото за положените от тях усилия, за да разполагат потребителите с вярна информация за характеристиките на продукта и особеностите на земеделското производство, те трябва по-добре да информират потребителите относно качествата на своите продукти. ЕС е готов да подпомогне техните усилия.

Комисията предлага по-специално:

  • да се разшири етикетирането, така че да посочва мястото, където е отгледан селскостопанският продукт;
  • да се определи приложимостта на специфични запазени термини за "продукт на планинско земеделие" и "традиционен продукт". Последното може да замести съществуващата система за гарантирани традиционни специалитети;
  • да се създаде уникален регистър за всички географски указания (за вина, алкохолни напитки и селскостопански и хранителни продукти);
  • да се подобри единният пазар за продукти, които са част от схемите за етикетиране, по-специално за биологичните продукти;
  • да се подобри международната защита за географските указания и да се допринесе за разработване на международни критерии за стандарти за предлагане на пазара и за стандарти за биологични продукти;
  • да се развият насоки за прилагане на "добри практики" при частните схеми за сертифициране, за да се намали възможността от объркване сред потребителите и да се намалят бюрократичните пречки за стопаните.

Инфобизнес бр. 22/2009

 
Публикувана: 16 Юни 2009 г. 9:06:33
 



Новини

05 Декември 2017
Регионални профили: показатели за развитие 2017
още...
17 Ноември 2017
Уебинар „Пазарни възможности за европейския земеделски бизнес, в контекста на Споразумението за свободна търговия ЕС–Япония”
още...
10 Ноември 2017
Българо-турски агробизнес форум
още...
09 Ноември 2017
Предложени са промени в Закона за туризма
още...
09 Ноември 2017
БТПП издава сертификати на класираните фирми в ТОП 100 и ТОП 1500+
още...

Още новини