Патентното ведомство внедрява нова информационна система, която ще ускори работата

Патентното ведомство (ПВ) представи през миналата седмица работата си по проект по ОПАК "Реинженеринг и оптимизация на административния процес по заявяване, експертиза, регистрация и услуги във връзка с марките и географските означения и разработка на специализирана администрираща информационна система за тях".

Статистическите данни от последните пет години свидетелстват за нарастването на заявителския интерес и исканията за информационни услуги за различните обекти на индустриална собственост, като голям дял от тях се отнасят до марките и географските означения. Това е една от причините ПВ да изпълнява проект, отнасящ се до този обект на индустриалната собственост.

Действащата към момента информационната система за марките и географските означения във Ведомството е внедрена преди 15 години. Тя е морално остаряла и не съответства на новите информационни технологии. Процедурата по експертиза за регистрация на една марка е сравнително тромава и бавна и изисква много експертен капацитет и проверки. Затова е важно да има на разположение нова по-добра информационна система, която ще бъде изградена по проекта. Процесът по издаване на свидетелство за марка е обременен със забавяне от около година и половина от подаването на заявление до издаването на свидетелство. Ако се ускори експертизата в рамките на процеса обаче, този срок може да стане под една година. За ускоряването на процедурата ще допринесат и електронното подаване на документи и електронното плащане на таксите. Проектът ще има за цел и да се подобри качеството на административното обслужване на дейностите по заявяване, експертиза и регистрация на марките и географските означения. Подаване на заявки по електронен път е една от следващите цели на Патентното ведомство.

От важно значение е и връзката на проекта с предложените последни изменения и допълнения в Закона за марките и географските означения (ЗМГО), които бяха гласувани на първо четене от 40-то НС. Така с изменението в правните норми, от една страна, и с изпълнението на проекта за разработване и внедряване на нова автоматизирана информационна система за администриране на регистрацията на марките и географските означения, преминаване към електронни регистри и електронни досиета на марките и географските означения, както и към предоставяне на електронни информационни услуги в тази област, от друга, ще бъдат създадени условия за бързо и навременно обслужване на гражданите.

Инфобизнес бр. 32/2009

 
Публикувана: 14 Август 2009 г. 15:08:41
 



Новини

27 Юни 2017
БизнесПРО Форум: „Директни програми за финансиране от ЕС“, 4 юли 2017 г.
още...
27 Юни 2017
Режимите в екологията за малките и средни фирми ще бъдат облекчени
още...
27 Юни 2017
Агенцията по обществени поръчки публикува за обществено обсъждане проекти на типови документи
още...
27 Юни 2017
НАП връчва документи по електронен път
още...
21 Юни 2017
Покана за участие при преференциални условия в Международното изложение за хранителни продукти и напитки „Annapoorna World of Food India"
още...

Още новини