Патентното ведомство внедрява нова информационна система, която ще ускори работата

Патентното ведомство (ПВ) представи през миналата седмица работата си по проект по ОПАК "Реинженеринг и оптимизация на административния процес по заявяване, експертиза, регистрация и услуги във връзка с марките и географските означения и разработка на специализирана администрираща информационна система за тях".

Статистическите данни от последните пет години свидетелстват за нарастването на заявителския интерес и исканията за информационни услуги за различните обекти на индустриална собственост, като голям дял от тях се отнасят до марките и географските означения. Това е една от причините ПВ да изпълнява проект, отнасящ се до този обект на индустриалната собственост.

Действащата към момента информационната система за марките и географските означения във Ведомството е внедрена преди 15 години. Тя е морално остаряла и не съответства на новите информационни технологии. Процедурата по експертиза за регистрация на една марка е сравнително тромава и бавна и изисква много експертен капацитет и проверки. Затова е важно да има на разположение нова по-добра информационна система, която ще бъде изградена по проекта. Процесът по издаване на свидетелство за марка е обременен със забавяне от около година и половина от подаването на заявление до издаването на свидетелство. Ако се ускори експертизата в рамките на процеса обаче, този срок може да стане под една година. За ускоряването на процедурата ще допринесат и електронното подаване на документи и електронното плащане на таксите. Проектът ще има за цел и да се подобри качеството на административното обслужване на дейностите по заявяване, експертиза и регистрация на марките и географските означения. Подаване на заявки по електронен път е една от следващите цели на Патентното ведомство.

От важно значение е и връзката на проекта с предложените последни изменения и допълнения в Закона за марките и географските означения (ЗМГО), които бяха гласувани на първо четене от 40-то НС. Така с изменението в правните норми, от една страна, и с изпълнението на проекта за разработване и внедряване на нова автоматизирана информационна система за администриране на регистрацията на марките и географските означения, преминаване към електронни регистри и електронни досиета на марките и географските означения, както и към предоставяне на електронни информационни услуги в тази област, от друга, ще бъдат създадени условия за бързо и навременно обслужване на гражданите.

Инфобизнес бр. 32/2009

 
Публикувана: 14 Август 2009 г. 15:08:41
 



Новини

15 Август 2017
Mеждународно изложение „Marketplace Austria Food 2017"
още...
10 Август 2017
„Развитие на социалното предприемачество” - отново обявена процедура за подбор на проекти
още...
07 Август 2017
Осигуровки на работещи в чужбина
още...
02 Август 2017
Здравни осигуровки на студенти в чужбина
още...
24 Юли 2017
РТИК съдейства в изпълнението на проект Heritage for RO-BG Economy
още...

Още новини