Стартира поредица от потребителски форуми, които ще бъдат проведени в София и страната

Създателите на сайта за потребителски жалби и сигнали www.izlugan.com, съвместно с международните си партньори от Prevent Holding, стартираха на 18 септември поредица от потребителски форуми, които ще бъдат организирани в София и страната. Старт на инициативата бе проведената конференция под надслов "Превенция - потребителската конференция", организирана под патронажа на еврокомисаря по въпросите на потребителите Меглена Кунева.

В събитието взеха участие представители на държавни институции, търговски компании и неправителствения сектор. Според данни, изнесени от Джон Бел, началник на кабинета на еврокомисар Меглена Кунева, общият брой потребители на европейския пазар, включващ всички държави-членки на ЕС, е 500 млн. души, като за 2008 г. в европейските институции са постъпили 70 млн. жалби от 50 млн. потребители. "Време е българите да увеличат броя на тези 50 млн. активни и добре информирани потребители и да започнат активно да търсят и защитават своите права" - призова Джон Бел.

ЕК разполага с единна информационна система, събираща на едно място всички жалби, постъпили от отделните страни-членки на ЕС. Тази система е достъпна за всички референтни органи на отделните страни-членки и значително е подобрила процесите на установяване на проблем, анализ и предприемане на конкретни стъпки, свързани с потребителски сигнали. Джон Бел сподели, че основните усилия на Комисията са насочени към увеличаване на конкурентоспособността между пазарите в Общността. Огромна роля при реализацията на целта имат жалбите. Те са определящ фактор едновременно за пазарите, потребителите и за регулаторните органи.

Жалбите са важни по 4 причини, отчете Бел:

  • Когато потребителите се оплакват от дадена услуга, дават сигнал, че определена част от пазара не функционира правилно;
  • В резултат на жалбите, стопанските субекти повишават отговорността си;
  • Жалбите улесняват и подпомагат държавните органи при изготвяне на потребителски политики и механизми;
  • Превръщат потребителите в мощен икономически фактор.

Заключителната теза на конференцията бе, че в условия на световна конкуренция светът трябва да се върти около потребителите. Тази динамика обаче може да бъде постигната, единствено ако гражданите познават и могат да използват своите права.

Инфобизнес бр. 38/2009

 
Публикувана: 23 Септември 2009 г. 11:09:04
 



Новини

25 Април 2017
Инфоцентърът на НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
25 Април 2017
НАП напомня, че наближава крайният срок за подаване данъчни декларации за доходите от нетрудова дейност
още...
21 Април 2017
Проект на Постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на Тарифата за таксите, които се събират от Българската агенция по безопасност на храните
още...
21 Април 2017
Национален щанд на Международната изложба за хотелиерство и ресторантьорство HOST, 20–24.10.2017, Милано, Италия
още...
20 Април 2017
Бюрата по труда стартираха процедури за кандидатстване на работодатели за преференции по програми и мерки за заетост и обучение на безработни
още...

Още новини