Стартира поредица от потребителски форуми, които ще бъдат проведени в София и страната

Създателите на сайта за потребителски жалби и сигнали www.izlugan.com, съвместно с международните си партньори от Prevent Holding, стартираха на 18 септември поредица от потребителски форуми, които ще бъдат организирани в София и страната. Старт на инициативата бе проведената конференция под надслов "Превенция - потребителската конференция", организирана под патронажа на еврокомисаря по въпросите на потребителите Меглена Кунева.

В събитието взеха участие представители на държавни институции, търговски компании и неправителствения сектор. Според данни, изнесени от Джон Бел, началник на кабинета на еврокомисар Меглена Кунева, общият брой потребители на европейския пазар, включващ всички държави-членки на ЕС, е 500 млн. души, като за 2008 г. в европейските институции са постъпили 70 млн. жалби от 50 млн. потребители. "Време е българите да увеличат броя на тези 50 млн. активни и добре информирани потребители и да започнат активно да търсят и защитават своите права" - призова Джон Бел.

ЕК разполага с единна информационна система, събираща на едно място всички жалби, постъпили от отделните страни-членки на ЕС. Тази система е достъпна за всички референтни органи на отделните страни-членки и значително е подобрила процесите на установяване на проблем, анализ и предприемане на конкретни стъпки, свързани с потребителски сигнали. Джон Бел сподели, че основните усилия на Комисията са насочени към увеличаване на конкурентоспособността между пазарите в Общността. Огромна роля при реализацията на целта имат жалбите. Те са определящ фактор едновременно за пазарите, потребителите и за регулаторните органи.

Жалбите са важни по 4 причини, отчете Бел:

  • Когато потребителите се оплакват от дадена услуга, дават сигнал, че определена част от пазара не функционира правилно;
  • В резултат на жалбите, стопанските субекти повишават отговорността си;
  • Жалбите улесняват и подпомагат държавните органи при изготвяне на потребителски политики и механизми;
  • Превръщат потребителите в мощен икономически фактор.

Заключителната теза на конференцията бе, че в условия на световна конкуренция светът трябва да се върти около потребителите. Тази динамика обаче може да бъде постигната, единствено ако гражданите познават и могат да използват своите права.

Инфобизнес бр. 38/2009

 
Публикувана: 23 Септември 2009 г. 11:09:04
 



Новини

21 Март 2017
На 19 април в БТПП ще се състои Бизнес форум София-Тайпе
още...
21 Март 2017
Виртуално обучение по мениджмънт на интелектуалната собственост
още...
21 Март 2017
Изложение China International Import and Export Food & Beverage Exhibition
още...
21 Март 2017
НСИ: Разходите на работодателите за труд нарастват с 8% на годишна база
още...
21 Март 2017
Здравословните и безопасни условия на труд – грижа на всеки – практически насоки за работодателите
още...

Още новини