Цените на самолетните билети се образуват непрозрачно, констатира ЕК

Авиокомпаниите често "прикриват истинската цена на пътуването със самолет", като обявяват оперативни разходи за "данъци и такси", сочи доклад на ЕК, публикуван във вторник.

Това би могло да бъде заблуждаващо за потребителите и да ги подведе да купуват привидно по-евтини билети, пише в доклада.

Констатациите в окончателния доклад са плод на едногодишно проучване, проведено от 11 национални органи за прилагане на законодателството в областта на данъците и таксите (ДИТ), начислявани на потребителите при закупуване на самолетни билети.

В доклада се подчертава, че в много случаи съответните компании не са могли да дадат разумно обяснение защо задължителни такси, покриващи основни оперативни разходи (разходи за наземно обслужване, за гориво и резервационни такси), са били начислявани отделно под формата на данъци и такси, а не са били включвани в предварително обявената цена на билета.

В крайна сметка е ясно, че използването в момента на множество термини за определяне на данъците и таксите затруднява потребителите при сравняването на различните оферти, и по-специално при разграничаването на стойността на държавните и летищните такси, които могат да им бъдат възстановени, ако не използват своя билет.

Изследването обхваща 281 полета, 24 водещи европейски авиокомпании, както и 34 от най-големите летища в Европа. Резултатите от проучването ще бъдат взети под внимание при изготвянето на споразумението на отрасъла след мащабната операция на ЕС по прилагане на законодателството по отношение на уебсайтовете за продажба на билети и ще бъде последвано от действия по прилагане на законодателството от страна на националните органи.

"Потребителите в ЕС разполагат с едни от най-строгите закони в света, които да ги предпазват от подвеждаща реклама и нелоялни практики. В усилията си да премахне вратичките в сектора на въздухоплаването, ЕС отиде още по-далеч, приемайки специално законодателство за прозрачността на цените и провеждайки проучване за прилагането на законодателството на територията на ЕС, продължило почти две години.", коментира европейският комисар за защита на потребителите Меглена Кунева.

"Докладът хвърля светлина върху тъмната страна на ценообразуването на билетите – допълнителните такси, начислявани на потребителите от самите авиокомпании. Резултатите не са добри. Наблюдава се отчетлив модел на лоши и незаконосъобразни практики, които подвеждат потребителите. Нашето послание е много ясно – спазването на правата на потребителите е главен приоритет за ЕК и ние ще продължаваме да проверяваме всеки аспект от дейността на тези сайтове, докато основните права не започнат да се спазват изцяло", казва още Кунева.

Източник: www.mediapool.bg

 
Публикувана: 5 Ноември 2009 г. 17:11:22
 



Новини

05 Декември 2017
Регионални профили: показатели за развитие 2017
още...
17 Ноември 2017
Уебинар „Пазарни възможности за европейския земеделски бизнес, в контекста на Споразумението за свободна търговия ЕС–Япония”
още...
10 Ноември 2017
Българо-турски агробизнес форум
още...
09 Ноември 2017
Предложени са промени в Закона за туризма
още...
09 Ноември 2017
БТПП издава сертификати на класираните фирми в ТОП 100 и ТОП 1500+
още...

Още новини