RCCI LTTA QSA FI
|

QSA4Disability – стъпка към по-инклузивни дистанционни стажове за младежи с увреден слух

В периода 26-28 март 2025 г. се проведе онлайн обучение в рамките на проект QSA4Disability. Събитието беше организирано от нидерландския партньор In Dialogue и събра близо 40 участници, представители на партньорските организации и външни експерти. Основни акценти на обучението бяха:

26 03 2 1
  • Пренос на резултатите от проекта към по-широка аудитория и адаптирането им в различни контексти и практики;
  • Валидацията на резултатите;
  • Създаване на общност от професионалисти, ангажирани с приобщаващото професионално обучение;

Като активен партньор в проекта, Русенската търговско-индустриална камара (РТИК) също се включи в обучението. РТИК играе ключова роля в разпространението на резултатите от QSA4Disability сред местния бизнес и професионално-образователните институции. В изпълнението на инициативата Камарата се ангажира с:

  • Насърчаване на работодателите да създават по-достъпни и приобщаващи работни среди за младежи с увреден слух;
  • Достъп до e-Space платформа, където могат да бъдат намерени и използвани разработените иновативни инструменти по проекта;
  • Повишаване на осведомеността относно предизвикателствата, пред които са изправени глухите и хората с увреден слух;
  • Прилагане на новите стандарти за качествено в професионалното образование и обучение в дистанционните стажове.

С професионалния си опит в работата с бизнеса, РТИК добавя стойност за компаниите, като ги подпомага да внедрят устойчиви практики за достъпност, които не само подобряват социалната отговорност, но и увеличават възможностите за привличане на нови таланти, особено сред младите хора с увреден слух.

26 03 1

Всички участници получиха достъп до специално разработената e-Space платформа, където беше представена рамката за разработване на качествени приобщаващи дистанционни стажантски програми. Този стандарт е проектиран да подпомага глухи и хора с увреден слух, като предоставя практически насоки за компаниите, които желаят да развиват и внедряват висококачествени програми за дистанционно чиракуване.

Основните инструменти, разработени и включени  в рамката за качество на дистанционното стажантско обучение са:

  • Протокол – структуриран подход за осигуряване на достъпност и включване в стажове на хора с увреден слух;
  • Обучителни видеа – практическо ръководство за работа със стажанти с увреден слух;
  • Електронен въпросник – инструмент за самооценка на компаниите за готовността им да приемат и обучават стажанти с увреден слух;
  • Насоки – детайлни препоръки за прилагане на стандарт в дистанционните стажове.

Компаниите могат да започнат със запознаване с инструментите, оценка на настоящите си практики, внедряване на препоръчаните подходи и в крайна сметка да кандидатстват и получат „QSA4Disability Badge“ – знак, който удостоверява тяхната ангажираност към приобщаващото обучение.

В продължение на три дни участниците преминаха през пет сесии  с различни теми, които обхванаха:

  • Преглед и подробно запознаване с инструментите и насоките и обобщение на обратната връзка от участниците;
  • Фокус и дискусия около предизвикателствата, които проектът адресира, работа с протоколите и детайлно разглеждане на електронната платформа;
  • Обмен на опит между участниците, работа с обучителните видеа и обсъждане на приложението на инструментите в организациите и бизнеса;
  • Запознаване и работа с електронния въпросник;
  • Запознаване с процедурата за получаване на знака „QSA4Disability Badge“ и значението му. Планиране на бъдещи стъпки за поддържане на мрежата от специалисти.

Обучението даде ценни практически знания и насоки за прилагането на инструментите на QSA4Disability в реални работни среди. Със съдействието на Русенската търговско-индустриална камара, резултатите от проекта ще достигнат до местния бизнес, предоставяйки възможни решения за създаване

Чрез изграждането на общност от професионалисти, запознати с предизвикателствата пред глухите и хората с увреден слух, проектът създава условия за по-достъпно и равноправно професионално обучение и заетост.

Подобни статии

Бюлетин

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате новини, актуална информация за проекти и известия за предстоящи събития.

Политика за поверителност