- Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" 2007-2013
Български пътеводител – иновативни и интерактивни туристически услуги
- Регионално развитие
- |
- Туризъм и културно наследство
Продължителност: 1 октомври, 2013 – 1 април, 2015
Проектът цели да популяризира и утвърди България като уникална туристическа дестинация. Сред целите на клъстера са:
- Да се въведе новаторска технология за интерактивно предлагане на туристически услуги, предоставена от Клъстера;
- Привличане на повече български и чуждестранни туристи в местните туристически дестинации;
- Да се подобри пазарната позиция на българския туристически продукт на международно ниво;
- Да популяризира и представи природната красота, културното и историческо наследство и човешкия потенциал на страната в български и чуждестранни медии.
Дейности по проекта:
- Обучения за изграждане на капацитет на персонала на Клъстер;
- Създаване и създаване на интернет портал с цел популяризиране на услугите на клъстера и неговите членове;
- Иновативни дейности в областта на туризма – дни на “Геотуризъм” в няколко големи града, национален фестивал “Български пътеводител”;
- Участие на клъстера в 2 национални туристически изложения (София и Велико Търново) и в 3 международни панаири (в САЩ, Русия и Испания).
Резултати от проекта:
- Повишен капацитет и квалификация на членовете на клъстера чрез подобряване на достъпа до образователни услуги и специализации;
- Специализиран онлайн портал за пътуване и база данни с актуална информация за алтернативните форми на туризъм в България;
- Обмяна на ноу-хау и създаване на контакти чрез участие в международни семинари и участие в национални и международни туристически изложения;
- Подобрен достъп на членовете на клъстера до потенциални клиенти и бъдещи партньори на национално и международно ниво;
- Повишен интерес от страна на международните медии и инвеститори към възможностите за развитие на специализирани форми на туризъм в България;
- Разработена маркетингова стратегия за позициониране на клъстера и популяризиране на съвместни туристически пакети и услуги под общата марка „Български пътеводител”.